Teleplatforma Demag:

Konserwacja skrojona na miarę

Bezpieczny transport

Również dużych płatów nośnych

Precyzyjny i bezpieczny:

Transport kompletnych kadłubów samolotów

Dokładne pozycjonowanie segmentów kadłuba

Przy użyciu 4 wciągników synchronicznych

Suwnice podwieszane Demag:

Duże rozpiętości toru do prac konserwacyjnych i naprawczych


Demag - Budowa i konserwacja samolotów

Wewnątrzzakładowy transport komponentów samolotów należy do najtrudniejszych zadań w technice suwnicowej.
 
Na bazie naszego szerokiego doświadczenia branżowego oferujemy kompleksowe rozwiązania w zakresie bezpiecznego transportu i dokładnego pozycjonowania delikatnych komponentów samolotu. Dzięki połączeniu obszarów zastosowań i projektowaniu techniki transportowej dostosowanej do konkretnych procesów możliwa jest znaczna oszczędność kosztów. Konserwacja przyczynia się w istotnym stopniu do minimalizacji przestojów i tym samym wzrostu opłacalności – gdyż samoloty zarabiają na siebie w powietrzu.
 

Obszary zastosowań

  • Budowa samolotów
  • Konserwacja samolotów
  • Lakierowanie samolotów
  • Serwis

Budowa samolotów

W koncepcji przepływu materiału przemysłu lotniczego urządzenia suwnicowe odgrywają główną rolę w wewnątrzzakładowym transporcie elementów konstrukcyjnych. Nasze suwnice stosuje się zarówno do montażu komponentów i pojedynczych segmentów kadłuba, jak i do transportu kompletnych kadłubów samolotów. W przypadku wielkogabarytowych podzespołów wymagane są zazwyczaj całopowierzchniowe, nadpodłogowe systemy transportowo-manewrowe – i my je dostarczamy. Na przykład nasze suwnice z wózkami obrotowymi wykonują pozycjonowanie elementów konstrukcyjnych z milimetrową dokładnością. Funkcja ryglowania suwnic umożliwia bezpośredni transport części z jednej linii produkcyjnej do sąsiednich obszarów.
 
Oprócz tego, do budowy samolotów stosuje się nasze systemy suwnicowe do realizacji częściowo zautomatyzowanych procesów i pracy w pełni zautomatyzowanych urządzeń. Pozwala to na jeszcze bardziej efektywne i niezawodne kształtowanie procesów.
 

Konserwacja samolotów

Do konserwacji samolotów służą nasze urządzenia suwnicowe reagujące elastycznie na zmieniające się wymagania – od suwnicy jednodźwigarowej (np. do montażu zespołów napędowych) aż po systemy suwnicowe z teleskopowymi platformami serwisowymi i wózkami. Również tutaj nasze suwnice podwieszane cieszą się najwyższym uznaniem, ponieważ – wielokrotnie zawieszone – pokrywają bez trudu obszary serwisowe hangaru o rozpiętości 90 m i więcej. Możliwość ryglowania ze sobą suwnic sprawia, że platformy serwisowe i wózki mogą przejeżdżać z jednej hali produkcyjnej do drugiej.
 

Lakierowanie samolotów

W dziedzinie lakierowania i odlakierowywania samolotów nasze suwnice podwieszane ze zmiennymi teleplatformami zdobyły uznanie na całym świecie. Za pomocą tych suwnic personel ma dostęp do prawie każdego miejsca w samolocie – skraca to czas usuwania powłok lakierniczych i lakierowania. Platformy robocze są wyposażone we wszystkie wymagane przyłącza mediów; zainstalowane systemy zabezpieczeń umożliwiają bezdotykowe manewrowanie przy samolotach.
 

Serwis

Cykle robocze, według których przemysł lotniczy łączy ze sobą linie montażowe i planuje częstotliwość prac konserwacyjnych, są precyzyjnie zsynchronizowane. Aby zapewnić ciągłość procesów, konieczna jest stała dyspozycyjność suwnic i dźwignic oraz pozostałego wyposażenia transportowego. Dbają o to wyspecjalizowani technicy serwisowi Demag, którzy w ramach kompleksowej konserwacji urządzeń gwarantują niezawodność działania zainstalowanej techniki transportowej.


 


© Terex Material Handling Sp. z o.o.